新年の獅子舞

1月23日は中国のお正月なので、近くの日本食品店宇和島屋で獅子舞がありました。雨だったので取りやめになるかも知れないと思いましたが、最初やかましい花火に火を付けたときは外でしたが、その後お店の中に入ったので問題ありませんでした。

右の写真はお店の中の様子です。緑の獅子は肩車しているのでしょう。ぐっと背が高くなっています。見に来た人たちは獅子について、ぞろぞろお店の中を歩いて写真を撮っている人もたくさんいました。

Jan. 23rd is the Chinese New Year. The Japanese grocery store, Uwajimaya invited two lion dancers to chase away evil spirits. It was raining so I was not sure if they actually were going to have lions but there was no problem. The lions were first outside while noisy firecrackers were lit but came inside the store after than and walk and danced through the isles. People followed and took photos after the lions.

1:22:12lion1 1:22:12lion2
関連記事

コメント

非公開コメント

