Art Walk - アートウォーク

今日はアートウォークに参加した日ですが、シアトルにしては暑い84度 (29C)でした。天気は選べないし、どこで絵を売るかも選べませんでした。1日じゅう日の当たっている場所で10時半から6時までいたので、コンクリートの照り返しもあって、くたくになってしまいました。努力のかいもなく、絵が1点とカードが1枚売れただけでした。

I participated in Art Walk in my town. I couldn't choose the wether of course, and I could choose the location where I sell my paintings. It was hot day (84 degree) in Seattle area, and my daughter and I sold paintings from 10:30 am to 6 pm in the sun with 50 or 60 other artists and crafters in the streets. Even with this amazing effort surviving in the heat for seven and a half hours, we only sold a painting and a card.

あまりにも光線が強過ぎたのか、携帯で撮った写真が青くなってしまいました。
Maybe the sun was too bright, the photo I took with my daughter's cell phone turned blue.

8:20:11artwalk

娘の足はサンスクリーンを使っていたにもかかわらず日焼けしました。わたしは3回もサンスクリーンを塗ったのですが顔と腕が赤くなって、手はかゆみと痛みが少々あります。顔は面の皮が厚いせいか、赤くなっているだけです。

My daughter applied sunscreen on her toes once but it didn't work quite well. I applied three times on my face and arms and still I turned pink by the end of the day. I am having slightly itchy and painful arms now.

8:20:11foot

家に帰ってからひさしぶりに冷たいシャワーを浴びました。シアトルにいると、冷たいシャワーを浴びる機会があまりありません。耳に冷たい水が当たって、「おやっ、これは何か覚えがあるな」と思ったら、泳いだときに水が耳に当たる感じでした。そう言えば何年も泳いでいません。

冷たい水が気持ち良くて何時間でもシャワーを浴びていたい気持ちでしたが、足が疲れていて座りたくなったので適当に切り上げました。娘も同じ感想でした。

After coming home, I took a cool shower. Cool water touched my ears and I thought I felt this before. I realized it was the feeling you have when you swim. I haven't swum in a while. The cool water felt so good and I wanted to stay in the shower for hours, but my feet were hurting after hours of standing up so I had to get out.
関連記事

コメント

非公開コメント

No title

たいへんでしたね。
でもお嬢さんが一緒に手伝ってくれるなんて
羨ましいですよ。

No title

娘は暑いのが嫌いなので、来年は手伝わないと言っています。(笑)
が、頼んだときは軽く手伝うと言ってくれたし、結構楽しかったです。
